WARP Sp. z o.o.
ul. Piekary 19
61-823 Poznań
tel. +48 61 656 35 00
e-mail: info@warp.org.pl
Pracownicy Zespołu Wsparcia Inwestycji pracujący na co dzień w Poznaniu, i Kaliszu zajmują się realizacją 4 projektów – Regionalnej Instytucji Finansującej, FirmaiTy, FirmaOK oraz Kontroli na zlecenie PARP.
W sumie, w Zespole w Poznaniu pracuje 7 osób, i 2 kolejne w Kaliszu.
Zadania w ramach projektu Regionalnej Instytucji Finansującej:
WARP Sp. z o.o. realizuje od 2008 roku na podstawie Umowy ramowej na pełnienie roli Regionalnej Instytucji Finansującej dla Wielkopolski. Dodatkowo co roku WARP Sp. z o.o. podpisuje umowę wsparcia na realizację zadań w danym roku kalendarzowym. Projekt polega na realizacji zadań w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Działania 1.4-4.1, 4.2, 4.4, 4.6, 5.4.1, 6.1, 8.1, 8.2 na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Do zadań RIF w latach 2008-2016 należała ocena wniosków o dofinansowanie, zawieranie umów o dofinansowanie, przyjmowanie zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową, weryfikacja wniosków o wprowadzenie zmian wraz z podpisanie aneksów, weryfikacja wniosków o płatność wraz ze sporządzaniem rekomendacji wypłaty środków, przeprowadzanie kontroli projektów. W związku z zakończeniem okresu kontraktacji środków w programie POIG zmienił się również zakres zadań RIF i w roku bieżącym WARP Sp. z o.o. realizuje następujące zadania:
– przeprowadzanie kontroli trwałości na miejscu u Beneficjentów
– przeprowadzanie kontroli trwałości zza biurka
– weryfikacja oświadczeń o utrzymaniu trwałości
– zwrot weksli
– weryfikacja wniosków o wprowadzenie zmian wraz z podpisaniem aneksów
– stwierdzanie nieprawidłowości i wzywanie do zwrotów
– weryfikacja odwołań od zwrotów
– weryfikacja osiągnięcia i utrzymania wskaźników.
Zadania w ramach projektu Kontroli na zlecenie PARP realizowane są w ramach konsorcjum, którego liderem jest Wrocławska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. i dotyczą przeprowadzania kontroli projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Programu Operacyjnego Polska Wschodnia oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 współfinansowanych z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Europejskiego Funduszu Społecznego na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Kontrole podzielone zostały na kontrole w trakcie realizacji projektu, kontrole na zakończenie realizacji projektu, kontrole trwałości oraz monitoringi. Zadania realizowane są na terenie całego kraju.
Zadania w ramach projektu „Raz, dwa, trzy – firma i Ty”, dla którego przyjęto nazwę FirmaiTy polegają na udzielaniu wsparcia w postaci jednorazowej dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego osobom bezrobotnym i biernym zawodowo powyżej 30 roku życia zamieszkałych na terenie województwa wielkopolskiego, które na terenie Wielkopolski otworzą własną działalność gospodarczą i które jednocześnie nie prowadziły działalności w ostatnich 12 miesiącach.
Dodatkowo ww. osoby muszą spełniać co najmniej jedno z poniższych kryteriów:
a) kobieta
b) osoba powyżej 50 roku życia
c) osoba o niskich kwalifikacjach.
Dodatkowe punkty w projekcie są przydzielane za:
– kobieta
– osoba powyżej 50 roku życia
– osoba o niskich kwalifikacjach
– jeśli osoba założy działalność w ramach inteligentnych specjalizacji
– jeśli osoba założy działalność w ramach odnawialnych źródeł energii
– jeśli osoba zatrudni dodatkową osobę na okres co najmniej 3 miesięcy na co najmniej 1/2 etatu
DOTACJA JEDNORAZOWA na rozpoczęcie działalności gospodarczej przyznawana jest w kwocie maksymalnie 23.861,15 PLN.
Miesięczne WSPARCIE POMOSTOWE na bieżące koszty prowadzenia działalności gospodarczej przydzielane jest w kwocie:
Minimalna kwota WKŁADU WŁASNEGO wynosi 2.238,85 PLN.
W projekcie przewidziano dwa nabory formularzy rekrutacyjnych.
W sumie na rozmowę z doradcą zawodowym skierowanych zostanie maksymalnie 206 osób, w etapie szkoleniowym weźmie udział 150 osób, a dotację oraz wsparcie pomostowe otrzyma 100 osób.
Zadania w ramach projektu „Przez samozatrudnienie swoje życie zmienię”, dla którego przyjęto nazwę FirmaOK polegają na udzielaniu wsparcia w postaci jednorazowej dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego osobom bezrobotnym i biernym zawodowo powyżej 29 roku życia zamieszkałych na terenie aglomeracji kalisko-ostrowskiej, które na terenie tej aglomeracji otworzą własną działalność gospodarczą i które jednocześnie nie prowadziły działalności w ostatnich 12 miesiącach.
Dodatkowo ww. osoby muszą spełniać co najmniej jedno z poniższych kryteriów:
a) kobieta
b) osoba powyżej 50 roku życia
c) osoba o niskich kwalifikacjach
d) osoba długotrwale bezrobotna
e) osoba z gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.
Dodatkowe punkty w projekcie są przydzielane za:
– kobieta
– osoba powyżej 50 roku życia
– osoba o niskich kwalifikacjach
– osoba długotrwale bezrobotna
– osoba z gmin wiejskich i wiejsko-miejskich
– jeśli osoba założy działalność w ramach inteligentnych specjalizacji
– jeśli osoba zatrudni dodatkową osobę na okres co najmniej 3 miesięcy na co najmniej 1/2 etatu
DOTACJA JEDNORAZOWA na rozpoczęcie działalności gospodarczej przyznawana jest w kwocie maksymalnie 22.325,00 PLN.
WSPARCIE POMOSTOWE dotyczy udziału w dodatkowych szkoleniach specjalistycznych z dziedziny ochrony danych osobowych, finansów oraz marketingu.
Minimalna kwota WKŁADU WŁASNEGO wynosi 1.700,00 PLN.
W ramach poszczególnych etapów projektu wyłaniane są osoby, którym zostanie przyznana dotacja jednorazowa i wsparcie pomostowe.
I etap – Rekrutacja
W ramach etapu składane są formularze rekrutacyjne, które oceniane są przez pracowników Zespołu Wsparcia Inwestycji (Kalisz), rozpatrywane są odwołania od oceny i tworzone są listy rankingowe.
Dodatkowo w ramach etapu rekrutacji prowadzone są rozmowy z doradcą zawodowym, którego ocena ma wpływ na ostateczną ilość punktów otrzymaną przez Uczestnika Projektu na etapie rekrutacji.
II etap – Szkolenia
W ramach etapu dotyczącego szkoleń, każdy z Uczestników Projektu bierze udział w 5-dniowym szkoleniu dotyczącym ogólnych zasad prowadzenia działalności gospodarczej – tzw. ABC Przedsiębiorczości oraz 3-dniowym szkoleniu z zasad sporządzania biznes planu.
W ramach tego etapu przewidziano również ponowną konsultację z doradcą zawodowym w zakresie stworzonego biznes planu.
III etap – Wypłata wsparcia finansowego
W tym etapie zawierane są umowy z Uczestnikami Projektu oraz wypłacana jest dotacja.
IV etap – Monitoringi i Kontrole
W tym etapie pracownicy Zespołu WIn kontrolują prowadzone przez Uczestników Projektu działalności gospodarcze. Każdy Uczestnik Projektu kontrolowany jest 2 razy oraz 2 razy przeprowadzany jest monitoring.
V etap – Wsparcie pomostowe w postaci szkoleń specjalistycznych.
Każdy z uczestników zidentyfikował swoje potrzeby szkoleniowe w ramach 3 zakresów tematycznych. Na podstawie zidentyfikowanych potrzeb każdy z Uczestników Projektu zostanie skierowany na specjalistyczne szkolenie.
W sumie na rozmowę z doradcą zawodowym skierowanych zostanie maksymalnie 100 osób, w etapie szkoleniowym wezmą udział 72 osoby, a dotację oraz wsparcie pomostowe otrzyma 50 osób.