Dzień Informacyjny dla przedsiębiorców

Zapraszamy na spotkanie pt. „Fundusze Europejskie – szansa na rozwój Twojej firmy”.

Omawiać będziemy  dostępne aktualnie na rynku źródła finansowania rozmaitych przedsięwzięć – m.in. projektów badawczych i inwestycyjnych:

– program Horyzont 2020,
– wybrane konkursy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój,
– instrumenty oferowane przez Wielkopolski Fundusz Rozwoju,
– pożyczki unijne Jeremie2
– Sieć Otwartych Innowacji realizowany przez Agencję Rozwoju Przemysłu. 

 

Zapisy trwają do 12 października.

Dodatkowe informację oraz rejestracja: https://bit.ly/1zchicD



WRÓĆ DO LISTY

ZOBACZ TAKŻE

Obowiązek elektronicznego fakturowania w zamówieniach publicznych – BEZPŁATNE SZKOLENIA dla biznesu: 23, 24.10.2018 r.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii wraz z Instytutem Logistyki i Magazynowania zapraszają do udziału w bezpłatnych szkoleniach dot. "Elektronicznego fakturowania w zamówieniach publicznych dla biznesu". 18 kwietnia 2019 roku wchodzą w życie przepisy zobowiązujące zamawiających (w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych) do odbioru i przetwarzania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych. Przepływ elektronicznych dokumentów odbywać się będzie za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF), a każda firma, realizująca zamówienia publiczne, będzie musiała posiadać konto na Platformie. JAKI JEST CEL SZKOLEŃ? - omówienie zmian w prawie, dotyczących przesyłania faktur wystawianych w ramach zamówień publicznych (18 kwietnia 2019 roku wchodzi w życie ustawa o fakturowaniu elektronicznym), - przedstawienie zasad działania Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF) - przygotowywanej przez Instytut Logistyki i Magazynowania z Poznania na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, - przedstawienie korzyści wynikających z elektronicznej wymiany danych między przedsiębiorstwami i instytucjami publicznymi, - instruktaż jak przygotować się do wdrożenia fakturowania elektronicznego przy realizacji zamówień publicznych. KIEDY I GDZIE? POZNAŃ - 23.10.2018 roku, w godz. 10.00 - 14.00 POZNAŃ - 24.10.2018 roku, w godz. 10.00 - 14.00 KOGO ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU? - wykonawców zamówień publicznych  (firmy dostarczające usługi lub towary do urzędów) - dostawców rozwiązań informatycznych dla administracji KOSZTY i REJESTRCJA Udział w szkoleniach jest bezpłatny. Uczestników obowiązuje rejestracja za pośrednictwem strony http://efaktura.gov.pl/szkolenia. W celu zapisania się na  wybrane szkolenie należy wypełnić i przesłać formularz zgłoszenia online: --> FORMULARZ ZGŁOSZENIA - 23.10.2018 --> FORMULARZ ZGŁOSZENIA - 24.10.2018 Zgłoszenia przyjmowane są wg kolejności ich nadsyłania. Liczba miejsc ograniczona.

COMPETE IN

COMPETE IN: „Konkurencyjne obszary poprzez internacjonalizację: konkurencyjność MŚP w zglobalizowanych regionach”   Wielkopolska wymienia się doświadczeniami dotyczącymi wspierania internacjonalizacji MŚP z europejskimi regionami.   Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego od kwietnia 2016 r. realizuje międzynarodowy projekt dotyczący wspierania konkurencyjności regionów poprzez internacjonalizację, skupiający się w szczególności na poprawie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w obliczu globalizacji gospodarki.   Projekt zakłada stworzenie katalogu dobrych praktyk, obejmującego sprawdzone rozwiązania w zakresie wspierania ekspansji zagranicznej MŚP, przyciągania inwestorów i nawiązywania międzynarodowych partnerstw gospodarczych. W procesie ich wyboru uczestniczą członkowie tzw. Lokalnej Grupy Interesariuszy (LGI), która w każdym regionie skupia instytucje posiadające długoletnie doświadczenie i wiedzę we wspieraniu internacjonalizacji regionalnej gospodarki.   5 czerwca 2018 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu odbył się warsztat transferowy dobrych praktyk XPANDE i SICOMEX partnerów projektu z regionu Walencja w Hiszpanii. W spotkaniu brali udział eksperci hiszpańscy z Instytutu Konkurencyjności i Przedsiębiorczości w Walencji (IVACE), Izby Handlowej w Walencji (Cámara Valencia) i Federacji Eksporterów (ARVET) oraz przedstawiciele niektórych organizacji skupionych w wielkopolskiej Lokalnej Grupie Interesariuszy, jak również pracownicy UMWW. Eksperci z Walencji szczegółowo przedstawili 2 programy wsparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw realizowane na ich terenie: XPANDE i SICOMEX. Pierwszy z nich polega na szkoleniach i usługach doradczych dla małych i średnich przedsiębiorstw planujących rozpoczęcie działalności eksportowej. W ramach sesji konsultacyjnych z ekspertem powstaje strategia eksportu firmy, która następnie podlega wdrożeniu. Program SICOMEX oferuje grupie przedsiębiorstw z określonej branży możliwość wejścia na określony rynek za pośrednictwem lokalnego agenta eksportowego.   14 września br. został zorganizowany warsztat transferowy dobrej praktyki TRIIP z miasta Gävle w Szwecji. Uczestnicy warsztatu zgromadzeni w budynku Urzędu Marszałkowskiego, przedstawiciele interesariuszy projektu oraz pracownicy Urzędu, za pośrednictwem konferencji on-line połączyli się z ekspertami z klastra Future Position X w Gävle. Eksperci zaprezentowali bieżącą działalność instytucji oraz realizowane projekty. Specjalna sesja została poświęcona projektowi TRIIP, który polega na pomocy mikro-przedsiębiorcom w podejmowaniu międzynarodowej działalności. Firmy biorące udział w projekcie przechodzą przez fazę wstępną, kiedy wspólnie z ekspertem dokonują samooceny swojej „dojrzałości międzynarodowej” oraz właściwą fazę, podczas której pozyskują wiedzę merytoryczną i mogą wziąć udział w wyjazdach studyjnych.   Wiedza zdobyta podczas warsztatów transferowych ma posłużyć do przygotowania lokalnego planu działania, który ma opisywać w jaki sposób wybrane elementy dobrych praktyk partnerów projektu mogą zmienić politykę regionalną w zakresie wsparcia internacjonalizacji wielkopolskich MŚP. W dniach 20-21 września 2018r. odbyło się Spotkanie Partnerów projektu w Katowicach, na którym przedstawiciele organizacji partnerskich z Włoch, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Polski wymienili się doświadczeniami w przygotowywaniu swoich planów działania. Wszystkich 7 dokumentów ma zostać zaprezentowanych na Międzynarodowym Seminarium Wymiany (International Exchange Seminar), które planowane jest na luty/marzec przyszłego roku.   Od czerwca br. powstaje internetowa platforma wymiany (online exchange platform) projektu: http://competein.certhidea.it/ Platforma w swym założeniu ma zbierać wszelkie dane dotyczące internacjonalizacji na różnych poziomach regionów partnerskich i ma służyć wymianie informacji między partnerami i interesariuszami.     PLATFORMA LEARNINGOWA PROGRAMU INTERREG EUROPA   Wszyscy zainteresowani pozyskaniem dodatkowych informacji na temat polityk regionalnych mogą odwiedzić platformy Programu Interreg Europa: http://www.interregeurope.eu/policylearning/, prowadzone przez zespoły ekspertów i Wspólny Sekretariat programu (Lille, FR), w 4 grupach tematycznie odpowiadających priorytetom programu: Badania i innowacje, Konkurencyjność MŚP, Gospodarka niskoemisyjna, Środowisko i efektywne gospodarowanie zasobami. Oferują one bezpłatny ogólnoeuropejski zasób wiedzy na temat projektów, polityk, praktyk, wychodzący poza programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej.   PARTNERZY PROJEKTU 1.       Miasto Reggio Emilia –  Partner Wiodący (Włochy); 2.       Instytut Konkurencyjności i Przedsiębiorczości w Walencji (Hiszpania); 3.       Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju (Polska); 4.      Województwo Wielkopolskie / Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu (Polska); 5.       Leeds Beckett University (Wielka Brytania); 6.       Miasto Gӓvle (Szwecja); 7.       Agencja Rozwoju Gospodarczego Regionu Emilia-Romagna (Włochy).   COMPETE IN jest częścią  INTERREG EUROPA, programu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR), który ma na celu pomoc europejskim regionalnym i lokalnym władzom publicznym w rozwoju i wdrażaniu lepszej polityki na rzecz mieszkańców i społeczności, porzez dzielenie się pomysłami oraz  doświadczeniami.   Więcej informacji o projekcie i programie dostępne jest na stronie: www.interregeurope.eu/competein.    

WARP Sp. z o.o.

ul. Piekary 19
61-823 Poznań

tel. +48 61 656 35 00
fax. +48 61 656 53 66
e-mail: info@warp.org.pl

Parter – Pożyczkowy Punkt Obsługi Klienta
IX piętro – Sekretariat, przyjmowanie dokumentów

(Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o.)

Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,

VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego


NIP: 778-14-11-344, REGON: 634512019, KRS: 0000174198,
Kapitał zakładowy: 10.951.000,- PLN, Kapitał wpłacony: 10.951.000,- PLN