Co trzeci badany deklaruje, że prezenty, które zakupi będą pochodzić z drugiej ręki. Stale rosnące koszty życia oraz troska o klimat to główne powody powstrzymania się przed świątecznym szaleństwem zakupowym.
Re-commerce, czyli kupowanie przedmiotów z drugiej ręki za pośrednictwem Internetu staje się coraz bardziej popularne. Według OLX, liczba sprzedających rośnie rok do roku o 18%, a kupujących o 13%. Aż 60% Polaków zamierza powstrzymać się od zakupu zbędnych produktów (Current Consumer Mood), a połowa badanych zobowiązuje się do większej czujności na promocyjne ceny ulubionych marek. Millenialsi oraz pokolenie Z to grupy, które uważają się za zrównoważonych konsumentów i to właśnie one są siłą napędową portali, które oferują produkty z drugiego obiegu.
W tym roku Polacy na prezenty przeznaczyć chcą średnio ok. 750 zł, to budżet wyższy niż w 2022 roku, jednak biorąc pod uwagę wzrost inflacji, kwota ta może nie wystarczyć na podarunki dla wszystkich bliskich. Serwisy oferujące rzeczy z drugiej ręki to idealne rozwiązanie do znalezienia czegoś unikatowego, często w świetnym stanie oraz z myślą, że nasz zakup nie wpłynie negatywnie na środowisko.
WM
Źródło: olx.pl